Cégünk a ViTaL-Comp Kft. az elmúlt 12 évben az informatikai üzemeltetés területén komoly szakmai tapasztalatra tett szert. Képzett munkatársaink segítségével számos könyvelő, könyvvizsgáló és adótanácsadó iroda IT rendszerének karbantartását végezzük el időszakosan. Az üzemeltetés során különböző feladatok megoldását kell szem előtt tartani, úgy, mint az ügyviteli rendszerek üzemeltetése, számítógépek operációs rendszereinek és irodai programcsomagjainak üzemeltetése, az informatikai eszközök üzemeltetése és az informatikai biztonsági szabályzat elkészítése és betartása.
ÜGYVITELI RENDSZEREK ÜZEMELTETÉSE
A könyvelőirodákban előforduló ügyviteli rendszerek NAV, bér, könyvelő, vállalatirányítási programok üzemeltetése során a következő főbb feladatok merülnek fel. Rendszerfejlesztés, eseti hibaelhárítás, rendszerfrissítés, mentés és archiválás.
A rendszerfejlesztési és eseti hibaelhárítási feladatokat többnyire a szoftver gyártója, forgalmazója végzi el a rendszergazda hathatós segítségével.
A rendszerek újabb verzióinak telepítését az informatikai üzemeltető végzi el. A rendszer frissítés során üzemeltetés közben a cég számára fontos programokat nagy elővigyázatossággal kezeljük. Mindegy egyes módosítás, frissítés esetén igyekezni kell egy olyan mentést készíteni, ami a hibás frissítés esetén gyorsan visszaállítható. Amennyiben ez nem oldható meg, úgy a frissítést csak akkor végezzük, amennyiben a program gyártója biztosít segítséget a frissítés időpontjában, és az iroda munkatársai tudják nélkülözni a frissítendő programot egy rövid időre.
Tapasztalataink szerint olyan informatikai rendszert kell felépíteni, kialakítani, amelyben esetlegesen előforduló technikai hiba, probléma esetén is folyamatosan tudnak tovább dolgozni az iroda munkatársai. Azaz minden alkalmazást, amiben működéshez fontos adatbázis található rendszeresen menteni kell. Így a napi rendszer mentések visszaállításával csak a problémás rendszer esik, ki a munkafolyamatból a többi program működésképes marad.
A rendszerek archiválását az ügyviteli folyamatoknak, ill. a törvényi előírásoknak megfelelően végezzük el. Célszerű a legelterjedtebb archiválási struktúrákat alkalmazni, ez biztosítja a rendszerek naprakész támogatottságát és a könnyű kereshetőséget, hozzáférhetőséget.
OPERÁCIÓS RENDSZEREK ÉS IRODAI PROGARMCSOMAGOK ÜZEMELTETÉSE
Az egyre bonyolultabb, összetettebb rendszerek olyan informatikai kihívást támasztanak a felhasználók elé, amely szükségessé teszi egy széles szakértői ismeretekkel rendelkező cég vagy munkatárs bevonását a napi munkába. IT üzemeltetési szolgáltatásainkat azoknak könyvelő irodáknak ajánljuk, akik optimalizálni szeretnék költségeiket. A napi munkafolyamatok során általában nem szükséges egy állandó informatikus jelenléte, viszont a stabilan működő informatikai rendszerhez elengedhetetlen az folyamatos elérhetőség. A napi, időszakos munkafolyamatok során a következő feladatok elvégzése szükséges:
INFORMAIKAI ESZKÖZÖK ÜZEMELTETÉSE
A megbízhatatlan informatikai eszközök használata egy könyvelőiroda életében igen sok bosszúságot okoz. Így az elsődleges feladat az informatikai eszközök folyamatos fejlesztése, meghibásodásainak javítása. A napi munkafolyamatokban komoly fennakadásokat is eredményezhet a nem megfelelő szintű, szakszerűtlen felügyelet. Fontos a megelőző, szakszerű karbantartás, mellyel minimalizálni lehet a hibák előfordulásának valószínűségét.
A napi, időszakos munkafolyamatok során a következő feladatok elvégzése szükséges:
INFORMATIKAIBIZTONSÁGI SZABÁLYZAT
Hiába biztosított a napi működés egy könyvelőirodában a megfelelő informatikai eszközökkel és informatikai rendszerekkel, ha nem rendelkezik megfelelő, hatályos és következetesen betartott informatika szabályzattal. A szabályzat célja a rendszer üzemszerű működtetése, melyben az informatikai folyamatok, eszközök használata és a hozzájuk tartozó felelősségi körök vannak meghatározva. Az informatikai biztonsági szabályzatnak tartalmaznia kell a következőket.
Egy sikeres könyvelőiroda manapság már elképzelhetetlen fejlett informatika rendszer és informatikai támogatás nélkül. Tapasztalataink szerint a kiszervezett informatikai üzemeltetés, jelentős költségcsökkentő és megtakarítási intézkedés is. Cégünk több mint egy évtizede nyújt üzemeltetési rendszerfelügyeleti szolgáltatásokat. Számos partnerünknél végzünk informatikai szaktanácsadást, eseti vagy átalánydíjas formában, a mindennapi 24 órás helpdesk tevékenységtől a rendszermérnöki szolgáltatáson át az állandó jelenlétű munkatársig.
Mi az, amit egy könyvelőiroda profitálhat egy külső szolgáltató által biztosított rendszergazdai szolgáltatás esetén.
A tervezhető IT üzemeltetési költségek terén minimum 20 % megtakarítás realizálható!
Külső informatikai szolgáltató igénybevételének köszönhetően lekerül a teher a könyvelőirodák válláról, nem kell több időt rászánni az informatikával kapcsolatos problémák megoldására, így a vezetők, tulajdonosok az iroda fő tevékenységére tudnak koncentrálni. Cégünk minden munkatársa azon dolgozik, hogy az ügyfeleinknek az informatikai rendszerei az üzleti siker hatékony eszközei legyenek, amelyet a szolgáltatásaink folyamatos fejlesztésével, valamint rendszermérnökeink folyamatos képzése révén tudunk biztosítani.