Széchenyi Pihenőkártya – SZÉP Kártya

Kedves Partnereink!

A SZÉP kártya a korábbi üdülési csekket és részben a meleg étel utalványokat váltja fel.
A Széchenyi Pihenőkártya (SZÉP Kártya) egy elektronikus utalvány, melynek megjelenési formája és működési elve a bankkártyához hasonló. A SZÉP Kártyát az a munkavállaló kaphat, akinek a munkáltatója béren kívüli juttatásként ezt biztosítja. Ez a Cafeteria rendszer 2012 évi új eleme. A vállalkozások jelentős része él e kedvezményes adózású juttatási lehetőséggel - e körlevél megírásakor 355.000 db SZÉP Kártya van már forgalomban.


SZÉP Kártya igénylése, kibocsátása

  • A dolgozó részére Kártyát a munkáltató igényli.
  • Az igénylés a munkáltató feladata – a dolgozónak nincs semmilyen adminisztrációs feladata.
  • A kibocsátó a kártyát a megrendeléstől számítva 15 napon belül kézbesíti vagy a dolgozó lakcímre, vagy csoportosan a munkáltatónak.
  • A kibocsátó egy írásbeli tájékoztatót is küld a kártya felhasználásnak módjáról, de ezen információk a kibocsátó honlapján is megtalálhatók.
  • A Kártya kibocsátása és a használata a dolgozók részére díjmentes (költségmentes).
  • A Kártya 5 évig érvényes.
  • A kibocsátó a dolgozó kártyáját kérés nélkül díjtalanul cseréli majd lejáratkor, ha az utolsó két évben érkezett támogatás a számlára.
  • Jelenleg 3 kibocsátó foglalkozik SZÉP Kártyával. Év elejétől működik az OTP, az MKB, harmadikként már a K&H banknál is lehetőség van SZÉP kártyát igényelni.


Társkártya

  • Díjat kell fizetni a kártyáért akkor, ha a kártyát a dolgozó társkártyát vagy cserekártyát igényel.
  • A társkártyát a dolgozó a közvetlen hozzátartozójának (élettársának is) igényelhet.
  • A társkártyát a kártyakibocsátótól vagy a munkáltatónál lehet igényelni. A társkártya és a cserekártya díja 1.500,-Ft+áfa, amelyet külön kell a dolgozónak megfizetnie.


SZÉP Kártya feltöltése

  • A dolgozó részére a munkáltató adhat támogatást. A támogatás összegét a dolgozó elektronikus utalványszámláján tartja nyilván a kártyakibocsátó.
  • E egyéni befizetésre nincs lehetőség.
  • A juttatást a munkáltató utalja, a saját döntése szerinti időpontban. Az átutalás után (felosztási lista rendelkezésre állásával együtt) legkésőbb 3 napon belül könyveli a szolgáltató az utalványszámlára.
  • Az utalványszámlán 3 alszámlát kell vezetni: (1) szálláshely, (2) vendéglátás, (3) szabadidő alszámlát. A dolgozó alszámlánként kér/kap támogatást, a munkáltató az egyes alszámlákra utalja a támogatást. Kedvezményes adózású keret:
    • szállásra             225 eFt/év,
    • vendéglátásra    150 eFt/év.
    • szabadidőre         75 eFt/év.
  • A kedvezményes adózás azt jelenti, hogy a munkáltatói utalás hónapját követő adóbevallásban kell bevallani (és ezzel együtt megfizetni) a juttatás 1,19-szerese után 16 % Szja-t és 10 % Eho-t.


SZÉP Kártya használata

  • Csak a SZÉP Kártya használatával lehet a SZÉP Kártya utalványszámláján lévő mindenkori pénzkeretet elkölteni.
  • A pénzkeret a dolgozó és közeli hozzátartozói (élettársa) részére meghatározott szolgáltatásokra költhető.
  • A támogatás összeg a juttatás évét követő naptári év december 31-ig használható fel (költhető el). Készpénzfelvétel nincs, a lejárati idő végével az el nem költött összeg elvész, nem fizethető ki.
  • A SZÉP Kártyán jóváírt összegeket nem lehet átcsoportosítani az egyes alszámlák között. De:
    • Belföldi üdülésre bármelyik alszámlán lévő összeg elkölthető.
    • A vendéglátás alszámlán lévő összeg meleg ételfogyasztásra (és üdülésre) költhető. (Hideg ételre nem!)
    • A szabadidő alszámlán lévő összeg meghatározott szabadidős szolgáltatásokra (és üdülésre) költhető.
  • A szolgáltatások kizárólag kártyahasználattal SZÉP Kártya elfogadására szerződött szolgáltatónál vehető igénybe. (A szolgáltatói kör folyamatosan bővül, havonta 2,500 – 3.000 szolgáltató köt szerződést a rendszerrel – az év közepére kb. 20.000 befogadó hellyel számolnak a szakértők.)
  • SZÉP Kártya fizetési módok:
    • POS terminálon (a szolgáltató és a kártyabirtokos együttes jelenléte mellett);
    • Telefonos engedélyeztetéssel (a szolgáltató és a kártyabirtokos együttes jelenléte mellett);
    • Internetes engedélyeztetéssel (a szolgáltató és a kártyabirtokos együttes jelenléte mellett);
    • Szolgáltató webshopján keresztül;
    • Előrefizetéssel, webshop nélkül, a szolgáltató és a kártyabirtokos külön-külön interneten keresztül a kártyaközpontba történő bejelentkezésével. Ez a módszer lehetőséget ad nem csak egyszer, hanem rendszeres fizetésre is (pl. éttermi előrefizetés menüre hetente, sportbérlet havonta). Az együttműködésről a szolgáltató és a kártyabirtokos állapodik meg.
  • A szolgálatokat a kibocsátók honlapján működő szolgáltató kereső menüben lehet lekérdezni.
  • A kibocsátók nyitottnak látszanak. Úgy a szolgáltatók, mint a dolgozók részéről jövő megkeresések esetén felajánlják a szerződéses kapcsolatot. A szükséges szerződés a honlapról is letölthető, így akár személyesen is lehet kezdeményezni a szerződéskötést mind a munkavállaló, mint a szolgáltató részéről.
  • A dolgozó részére a honlapon saját jelszóval elérhető folyószámla kimutatás (boksz) áll rendelkezésre, ahol láthatjaja a saját és a társkártya birtokos személyi adatait, a kártyaadatokat, a jóváírások és a kártyahasználat tételes adatait, a lejárattal együtt.
  • A dolgozó az e-mail címére értesítést kap minden alkalommal a juttatások jóváírásáról és kártyahasználatáról. Illetéktelen kártyahasználat esetén a kifizetés 12 napon belül letiltható.


SZÉP Kártya használatával kapcsolatos biztonságtechnikai szabályok

  • A használat megkezdése előtt a SZÉP Kártyát aktiválni kell. Ehhez szükséges a kártyaszám és kibocsátótól függően vagy egy TeleKód (a kártyaszám utolsó 3 jegye) és a születési dátum, vagy egy jelszó (ami az egyik szolgáltató esetén a születési dátumunk, másik esetben az adószámunk).
  • Ha aktiváltuk a kártyát, célszerű a háromjegyű TeleKódot vagy a jelszót megváltoztassuk, ahogy azt a szolgáltatók is javasolják.
  • Kártyaszámunkat csak az elfogadóhelyeken adjuk meg, és kezeljünk gondosan minden olyan bizonylatot, amin a kártyaszámunk szerepel.
  • Az elfogadóhelyeken ellenőrizhetik a személyazonosságot. Azonosítási pont lehet a kártyabirtokos aláírása, amelynek szerepelnie kell a kártya hátulján (aláírás hiányában a kártya érvénytelen). Ha személyesen fizetünk vele, akkor az egyik bizonylatot alá kell írni, így az aláírást a pénztáros összevetheti a kártyán szereplővel.
  • Online fizetés esetén még a személyes fizetésnél is kevesebb az azonosítási lehetőség, ezért a visszaélések elkerülése végett fokozott gondossággal kell eljárni.
  • A biztonság érdekében mindenképpen el kell olvasni a kártya átvételekor kapott tájékoztatót, illetve ajánljuk az alábbi cikket elolvasásra:

http://www.muszakiforum.hu/cikk/92223/igy-lehet-biztonsagosan-hasznalni-a-szep-kartyat?area=157&wa=emuh1204&utm_source=MailingList&utm_medium=email&utm_campaign=CEB_emuh1204



Budapest, 2012. április 13.

Tisztelettel:



    dr. Sallai Csilla
    Kamarai tag könyvvizsgáló



 


Kapcsolódó dokumentumok:

Vissza a hírekhez!


A honlapon található írások figyelem felhívó jelleggel készültek és tájékoztatásul szolgálnak. Felhívjuk a figyelmet honlapunk jogi nyilatkozatában foglaltakra, amely szerint írásainkban szereplő információk nem helyettesítik a szakmai tanácsadást és nem szolgálnak bármely döntés vagy cselekmény alapjául, azokat a konkrét esetekben mindenki csak a saját kockázatára használhatja fel, illetve az érintett szabályok kivonatos ismertetése, értelmezése miatt nem vállalhatunk felelősséget.

BNI tagságom egyik nagy előnyének tartom, hogy megismertem dr. Sallai Csillát és a Stallum Kft-t, akikkel stratégiai partnerséget kötöttünk.  Csilla  cége nem egy átlagos könyvelő iroda, ...

Bővebben...

Árfolyamok

EUR
CHF
USD

Kamatkedvezmény

Minden esetben kamatköteles, ha a cég a dolgozójának ideiglenes pénzt ad kölcsönt?

Jó hír – nem! Vannak kivételek, amelyeknél nem kell a dolgozónak kamatot fizetni vagy a meg nem fizetett kamatot jövedelemként leadózni.

Bővebben...