Pénzbeli ellátások elektronikus igénylése

Kedves Partnereink!

 

Az idei év több szempontból is a változásokról szól az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásai tekintetében.

 

Egyrészt jelentős átszervezés történt az ellátásokat megállapító szervezetet illetően. A korábbi OEP elnevezése is megváltozott, idén már Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelőnek (NEAK) hívjuk.

Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár pénzbeli ellátásokkal, utazási költségtérítéssel, baleseti táppénzzel összefüggő feladatai 2017. január 1-től az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatósághoz kerültek át.

Az egészségbiztosítási pénztári feladatokat a Budapest Főváros Kormányhivatala, illetve a megyeszékhelyen működő járási hivatalok látják el.

 

Elektronikus ügyintézés

 

Másrészt a pénzbeli ellátások igénylésével kapcsolatban is figyelnünk kell az új szabályokra.

2017. július 1-től a társadalombiztosítási kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztatók a csecsemőgondozási díj (CSED), gyermekgondozási díj (GYED), táppénz és baleseti táppénz iránti kérelmeket kizárólag elektronikus úton nyújthatják be- Az elektronikus ügyintézés lehetősége már korábban is megvolt, önkéntes alapon.

 

Kettős regisztráció kell hozzá

 

Az elektronikus úton történő igénybejelentéshez a foglalkoztatónak, vagy képviselőjének,  meghatalmazottjának rendelkeznie kell ügyfélkapus hozzáféréssel. Ezen kívül az elektronikus ügyintézés előtt az egészségbiztosítónál regisztrálni kell. Ehhez a regisztrációhoz ki kell tölteni a „REGISZTRÁCIÓS LAP Elektronikus ügyintézés keretében történő ügyintézéshez” elnevezésű nyomtatványt.

 

A nyomtatvány letölthető:

http:/www.neak.gov.hu/data/cms1009279/PEO.29.K.pdf      (kézi kitöltéshez)

http:/www.neak.gov.hu/data/cms1006442/PEO.29.G.docx    (gépi kitöltéshez)

 

 

A nyomtatványt a kitöltés után a megyeszékhely szerinti járási hivatalhoz, Budapest és Pest megye estében a XIII. kerületi hivatalhoz kell eljuttatni.

 

A nyomtatványok letöltése

 

Ha a regisztráció megtörtént akkor a kitöltendő nyomtatványokat le kell tölteni a

https://egbiztpenzbeli.onyf.hu/nyomtatv%C3%A1nyok.html  oldalról.

A nyomtatvány – mint a papír alapú benyújtás esetén – az Ányk keretprogramban lesz kitölthető.

A szükséges mellékleteket a keretprogram Adatok/Csatolmányok kezelése menüpontban kell pdf formátumban csatolni.

Ezt követően ugyanúgy kell beküldeni, mint bármely más ÁNYK-ban lévő nyomtatványt.

Az ügyfélkapura érkező üzeneteket kísérjük figyelemmel, mert amíg a regisztráció nincs feldolgozva, addig elutasító üzenet érkezik.

 

 

Budapest, 2017. szeptember 28.

 

Tisztelettel:

 

dr.Sallai Csilla

Kamarai tag könyvvizsgáló


Kapcsolódó dokumentumok:

Vissza a hírekhez!


A honlapon található írások figyelem felhívó jelleggel készültek és tájékoztatásul szolgálnak. Felhívjuk a figyelmet honlapunk jogi nyilatkozatában foglaltakra, amely szerint írásainkban szereplő információk nem helyettesítik a szakmai tanácsadást és nem szolgálnak bármely döntés vagy cselekmény alapjául, azokat a konkrét esetekben mindenki csak a saját kockázatára használhatja fel, illetve az érintett szabályok kivonatos ismertetése, értelmezése miatt nem vállalhatunk felelősséget.

„Már 20éve dolgozom együtt Dr Sallai Csillával, akitől sokat tanultam, segítőkészsége ebben a szakmában megfizethetetlen, amit most itt nyilvánosan is szeretnék megköszönni. Emberi hozzáállása, ...

Bővebben...

Árfolyamok

EUR
CHF
USD

Kamatkedvezmény

Minden esetben kamatköteles, ha a cég a dolgozójának ideiglenes pénzt ad kölcsönt?

Jó hír – nem! Vannak kivételek, amelyeknél nem kell a dolgozónak kamatot fizetni vagy a meg nem fizetett kamatot jövedelemként leadózni.

Bővebben...