Azoknál a vállalkozásoknál, amelyek székhelye, telephelye egy ún. társasházban található gyakori elszámolás-technikai kérdés a közös költség bizonylatolása. Alapvető kérdés, hogy kell-e számlát kiállítani a közös költségről, illetve hogyan kell azt a könyvelésben szerepeltetni.
A közös tulajdonnal kapcsolatosan keletkező kiadások finanszírozásához szükség van pénzügyi forrásra. Ennek a megteremtését a közös költség hivatott, amelyre vonatkozó szabályokat alapvetően a társasházi törvény szabályozza, de a társasházak szervezeti-működési szabályzatának is - a törvény keretei között - tartalmaznia kell a közös költség viselésére vonatkozó szabályok.
Én még nem tudtam olyan szakmai kérdéssel, problémával fordulni Sallai Csillához, amire ne tudott volna azonnal abszolút kielégítő választ adni, sőt az Ő válaszai általában nem egyszerűen válaszok, hanem komplett elemzések ...
Nemzeti Adó- és Vámhivatal – korábban VPOP és APEH
Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM)
Magyar Nemzeti Bank (MNB) – aktuális napi Eur árfolyam, alapkamat, infláció, ...
Országos Egészségbiztosítási Pénztár (Oep)
Országos Nyugdíjbiztosító Főigazgatóság (Onyf)
Kamatkedvezmény
Minden esetben kamatköteles, ha a cég a dolgozójának ideiglenes pénzt ad kölcsönt?
Jó hír – nem! Vannak kivételek, amelyeknél nem kell a dolgozónak kamatot fizetni vagy a meg nem fizetett kamatot jövedelemként leadózni.
Bővebben...