Közös költség fizetése, elszámolása

Azoknál a vállalkozásoknál, amelyek székhelye, telephelye egy ún. társasházban található gyakori elszámolás-technikai kérdés a közös költség bizonylatolása. Alapvető kérdés, hogy kell-e számlát kiállítani a közös költségről, illetve hogyan kell azt a könyvelésben szerepeltetni.

A közös tulajdonnal kapcsolatosan keletkező kiadások finanszírozásához szükség van pénzügyi forrásra. Ennek a megteremtését a közös költség hivatott, amelyre vonatkozó szabályokat alapvetően a társasházi törvény szabályozza, de a társasházak szervezeti-működési szabályzatának is - a törvény keretei között - tartalmaznia kell a közös költség viselésére vonatkozó szabályok.

 



Vissza!

Csillával hét évvel ezelőtt kezdtem el együtt dolgozni és mára szinte az összes ügyfelem könyvvizsgálatát ő látja el. A törvényi kereteken belül mindig kompromisszumkész és próbálja segíteni ...

Bővebben...

Árfolyamok

EUR
CHF
USD

Kamatkedvezmény

Minden esetben kamatköteles, ha a cég a dolgozójának ideiglenes pénzt ad kölcsönt?

Jó hír – nem! Vannak kivételek, amelyeknél nem kell a dolgozónak kamatot fizetni vagy a meg nem fizetett kamatot jövedelemként leadózni.

Bővebben...